Pozor, změna místa konání. Z důvodu nepříznivých meteorologických podmínek se koncert přesunuje do Haly Roháč (Na Sadech 349, 379 01 Třeboň).
Jana Sibera – soprán
Aleš Briscein – tenor
Komorní filharmonie Pardubice
Zbyněk Müller - dirigent
W.A.Mozart – Don Giovanni
Předehra
Recitativ a árie Donny Anny „Non mi dir, bell´idolmio“ ´
Árie Dona Ottavia „Dalla sua pace“
Recitativ a árie Donny Anny „Or saichil´onore“
Árie Dona Ottavia „Ilmiotesorointanto“
Duet „Fuggi, crudele, fuggi“
S. Prokofjev – Symfonie č.1 Klasická – 4. věta
G. Rossini – Italka v Alžíru, předehra
G. Donizetti – Nápoj lásky
Árie Adiny „Prendi, per mesei libero“
Árie Nemorina „Una furtivalagrima“
Duet „La lalalala …..Esultipur la barbara“
P. Mascagni – Sedlák kavalír – Intermezzo
G. Puccini – La Bohéme
Árie a duet Mimi a Rodolfa z 1. jednání:
„Che gelidamanina“ – „Si, mi chiamano Mimi“ – „O soavefanciulla“
Jana Sibera
Sólistka Opery Národního divadla v Praze Jana Sibera patří k nejžádanějším sopranistkám české operní i koncertní scény. Vystudovala Pražskou konzervatoř a Akademii múzických umění v Praze. K jejím profilovým rolím patří Violetta (La traviata), titulní role v Manon, Cunegonde (Candide), Zuzanka (Figarova svatba), Gilda (Rigoletto), Donna Anna (Don Giovanni), Lucia di Lammermoor, Julie (Romeo a Julie), Ofélie (Hamlet), Michaela (Carmen), Nedda (Komedianti), Marie (Dcera pluku), Adina (Nápoj lásky) ad. V českých operách ztělesnila Bystroušku (Příhody lišky Bystroušky), Terinku (Jakobín), Blaženku (Tajemství) či Mařenku (Prodaná nevěsta). Je stálým hostem Národního divadla moravskoslezského v Ostravě a Divadla J. K. Tyla v Plzni. Dvakrát byla nominována na prestižní Cenu Thálie, třetí nominaci – za ztvárnění Massenetovy Manon v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě – v cenu proměnila (2022). Jako Ofélie se s úspěchem představila v Opeře Göteborg ve Švédsku a neméně úspěšná byla její Violetta v Irské národní opeře v Dublinu. Jana Sibera se intenzívně věnuje také koncertní činnosti, spolupracuje se všemi významnými orchestry v České republice a absolvovala několik turné po Japonsku, Koreji a Číně. Podílela se na nahrávce Jonase Kaufmanna Romantic Arias spolu s PKF – Prague Philharmonia pod taktovkou Marca Armiliata (Decca).
Zbyněk Müller
je hudebním ředitelem opery v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, hlavním hostujícím dirigentem Státní filharmonie Košice a dirigentem opery Národního divadla v Praze. Vystudoval hoboj a dirigování na pražské konzervatoři a poté na Akademii múzických umění v Praze. Během studií se prosadil v mnoha interpretačních soutěžích, k nejvýznamnějším patří titul laureáta v soutěži Pražského jara (1996). Působil v několika komorních souborech, jako sólista nahrával pro Český rozhlas. Několik let působil v různých pražských orchestrech, tato činnost vyvrcholila desetiletým angažmá na postu sólohobojisty v Pražské komorní filharmonii. S tímto orchestrem začal také pracovat jako dirigent a během deseti let řídil více než 50 jeho koncertů, také na hudebních festivalech a při prestižních událostech. V letech 2001–2002 působil jako asistent šéfdirigenta Vladimira Ashkenazyho v České filharmonii. V roce 2004 debutoval s orchestrem FOK, v roce 2010 s Českou filharmonií. Mezi lety 2008–2021 byl šéfdirigentem Státní filharmonie Košice, kterou řídil také při úspěšných turné do Maďarska, Polska, Německa a Číny, při jejím vůbec prvním vystoupení na festivalu Pražské jaro a v berlínském Konzerthausu. Operní repertoár Zbyňka Müllera zahrnuje více než 40 titulů. Od roku 2004 je v trvalém dirigentském angažmá v Národním divadle Praha, spolupracoval též s Národním divadlem moravskoslezským v Ostravě a se Státním divadlem Košice, hostoval v Teatro Real Madrid a Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf-Duisburg. Od sezony 2023/24 je hudením ředitelem liberecké opery, od října 2019 pedagogicky působí na Hudební fakultě AMU v Praze.
Aleš Briscein
Původně studoval hru na klarinet a saxofon a poté operní zpěv na Pražské konzervatoři, pokračoval na Západočeské univerzitě v Plzni. V roce 1995 poprvé vystoupil ve Státní opeře v Praze, v Národním divadle i ve Státní opeře působí jako stálý host. Vystoupil na prestižních festivalech jako Edinburgh International Festival, Pražské jaro aj., spolupracuje s významnými orchestry. Na Pražském jaru v roce 2002 zpíval ve světové premiéře hlavní tenorový part Jonathana v oratoriu Sylvie Bodorové Juda Makabejský. Pro společnost Decca natočil CD opery Pavla Haase Šarlatán. Jeho široký repertoár obsahuje také starší a duchovní hudbu.
Spolupracuje rovněž s Českým rozhlasem a Českou televizí. Na turné po Japonsku v roce 1999 se představil jako Tamino v Kouzelné flétně a o rok později jako Kudrjáš v Kátě Kabanové, v roce 2003 pak v Janáčkově opeře Z mrtvého domu. Je vyhledávaným interpretem tenorových rolí českého repertoáru (Smetana, Dvořák, Fibich, Foerster, Janáček) aj., v nichž vystupuje na domácích i zahraničních scénách. Roku 2004 zahájil spolupráci s Opéra national de Paris, hostoval v Teatro Real Madrid, v Mexico City, na londýnském festivalu PROMS, ve vídeňské Volksoper, na festivalu v Salcburku, na Tiroler Festspiele v Erl, v Bavorské státní opeře, v Komické opeře v Berlíně, ve Štýrském Hradci, ve Frankfurtu. Je několikanásobným nositelem Ceny Thálie.
Komorní filharmonie Pardubice
Orchestr mozartovského typu se zaměřuje především na interpretaci děl klasicismu, raného romantismu a skladeb 20. století pro obsazení komorního orchestru. Jeho složení umožňuje soustředění na práci s detailem, preciznost hudebního nastudování a citlivé doprovázení sólistů. Již od svého založení v roce 1969 patří mezi špičkové české orchestry. Jeho repertoár sahá od baroka přes období klasicismu a romantismu až po soudobé kompozice a různé multižánrové projekty. V Pardubicích pořádá tradiční abonentní cykly a další mimořádné koncerty, stále více se také zaměřuje na mladou i nejmladší generaci posluchačů. Koncertuje v dalších městech kraje i celé republiky. Pravidelně se účastní nejvýznamnějších festivalů (Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival Leoše Janáčka, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov a další). Prvním šéfdirigentem orchestru byl Libor Pešek, v jeho čele se dále vystřídali Libor Hlaváček, Petr Altrichter, Bohumil Kulínský, Petr Škvor, Róbert Stankovský, Leoš Svárovský, Marko Ivanović a Peter Feranec. Od srpna 2018 je šéfdirigentem orchestru Stanislav Vavřínek. Komorní filharmonie vystupovala na prestižních evropských pódiích (Concertgebouw v Amsterodamu, Festspielhaus v Salcburku, Musikverein ve Vídni, Tonhalle v Curychu ad.), koncertovala také v USA, v Japonsku, Číně, Kuvajtu. Příležitostně se podílí na divadelních projektech. Na svém kontě má desítky nahrávek pro domácí i zahraniční hudební vydavatelství (Supraphon, ArcoDiva, Naxos).