2. ABONENTNÍ KONCERT

20. 11. 2025 19:00 | Divadlo J. K. Tyla, Třeboň

KOUPIT VSTUPENKY ZDE

Koncert k výročí založení města České Budějovice a oslavy první písemné zmínky o městu Třeboň

Michal Marhold – baryton
Patrik Červák – klavír

Evelyna Anežka Semrádová - flétna, 4. ročník konzervatoře Č. Budějovice
Mgr. Milena Zahradilová – klavír, pedagog

Program:

Evropské dialogy

Alfredo Casella
Sicilienne et burlesque op. 23

Francis Poulenc
Le bestiaire où Le cortège d'Orphée / Bestiář aneb Průvod Orfeův (výběr)

Miloslav Kabeláč
Osm preludií, op. 30 (výběr)

Petr Iljič Čajkovskij
Zabyť tak skoro / Tak brzy zapomenout

Vítězslav Novák
Slovenské spevy

Francis Poulenc
Chansons gaillardes/ Rozpustilé písně (výběr)

Darius Milhaud
Saudades do Brasil / Touha po Brazílii, op. 67

Vítězslav Novák
Cigánské melodie, op. 14

Dmitrij Šostakovič
24 preludií pro klavír, op. 34 (výběr)

Dmitrij Šostakovič
Láska kapitána Lebjadkina
z cyklu Čtyři básně kapitána Lebjadkina, op. 146

Eugen Suchoň
Bačovské piesne

Francis Poulenc
Priez pour paix / Modlitba za mír

 

Michal Marhold

vystudoval zpěv a dirigování na Konzervatoři Brno a ve studiu zpěvu pokračoval na pěvecké katedře Janáčkovy akademie múzických umění. Znají ho spíše diváci zahraničních operních scén. Od roku 2018 byl v angažmá opery v Bernu, hostoval v Divadle na Vídeňce, v Teatro Massimo v Palermu, v Opéra de Lyon, Nouvel Opéra Fribourg, Teatro Arriaga v Bilbau, Operafest v Lisabonu, ve Winterthur, Varšavě, Štýrském Hradci aj. V České republice hostoval v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích, Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, Divadle F. X. Šaldy v Liberci, Divadle J. K. Tyla v Plzni nebo Slezském divadle Opava. V červnu 2022 debutoval v Národním divadle na scéně Státní opery v inscenaci opery Erwina Schulhoffa Plameny.

Spolupracoval s významnými režijními a dirigentskými osobnostmi současnosti. V jeho repertoáru mají zvláštní postavení role v operách W. A. Mozarta (Don Giovanni, Figaro, Guglielmo v Così fan tutte, Papageno a Publio v La clemenza di Tito), dále Figaro v Rossiniho Lazebníku sevillském, Schaunard v Pucciniho Bohémě), Holofernes (A. Vivaldi: Juditha Triumphans), Černý ministr (György Ligeti: Le Grand Macabre), Achilles (G. F. Händel: Julius Caesar v Egyptě), Donald (Benjamin Britten: Billy Budd), Der Graf (Philippe Boesmans: Reigen), Jean (Boesmans: Julie), Juri (Leonard Evers: Humanoid), Král (Carl Orff: Chytračka), Raphael/Adam (J. Haydn: Stvoření), Impresario (D. Cimarosa: Impresário v nesnázích) a mnoho dalších rolí barytonového i basového oboru.

 

Patrik Červák

vystudoval obory klavír a klarinet na konzervatoři v Českých Budějovicích. Na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity absolvoval magisterský obor hudební věda a na Janáčkově akademii múzických umění magisterský obor dirigování orchestru. V současnosti je posluchačem doktorského studijního programu hudební vědy na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde zároveň přednáší. Zúčastnil se též dirigentských kurzů a masterclass pod vedením Tomáše Netopila, Marka Stringera, Denise Russela Daviese či Tomáše Hanuse.

Coby klavírista souboru Francisextet vystoupil na domácích festivalech, koncertoval také v Rakousku, Německu a Francii. Jako klavírista spolupracoval s divadlem Husa na provázku a od roku 2016 působí jako externí pianista Filharmonie Brno.

V letech 2015 do jara 2018 se také věnoval činnosti hudebního kritika. Jako dirigent se objevuje na výchovných i abonentních koncertech v Jihočeské filharmonii, vystoupil s Moravskou filharmonií Olomouc, se Smyčcovým orchestrem Český Krumlov, s Janáčkovým akademickým orchestrem či s Ensemble Opera Diversa. Působil také jako asistent dirigenta v Národním divadle Brno či v rámci mezinárodního hudebního festivalu Janáček Brno, kde mimo jiné nastudoval a v brněnské premiéře řídil operu Francise Poulenca Dialogy karmelitek. V Jihočeském divadle nastudoval Mozartovu operu Così fan tutte a podílel se na nastudování Mefistofela Arriga Boita.

Interpretačně i teoreticky se věnuje především francouzské hudbě první poloviny 20. století, zejména pak dílu Francise Poulenca a ostatních členů Pařížské šestky. Jako vědec i interpret se dále specializuje na díla Clauda Debussyho, Erika Satieho, Igora Stravinského, Bohuslava Martinů, Aarona Coplanda či Dmitrije Šostakoviče.

NEWSLETTER
Chcete dostávat novinky o festivalu?
* označuje povinné

Přihlášení k newsleteru

* označuje povinné