„Pět tváří Wolfganga Amadea Mozarta“
Eva Benett – koloraturní soprán
Milan Al-Ashhab – housle
Lukáš Klánský – klavír
Program:
Rondo D dur pro klavír K 485
Ridente la calma K 152
Un motto di gioia mi sento K 579
An Chloe K 524
Der Zauberer K 472
Rondo C dur pro housle a klavír K 373
Exsultate, jubilate K 165
Exsultate, jubilate
Fulget amica dies
Tu virginum corona
Alleluja
Sonata e moll pro housle a klavír K 304
Allegro
Tempo di Menuetto
„L'amerò, sarò, costante“, árie Aminty z opery Il re pastore K 208
Eva Benett vystudovala klasický zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. V rámci studia absolvovala roční stáž na salzburském Mozarteu u prof. Marty Sharp. Další vzdělání získala na Conservatorio di Verona v Itálii, kde se věnovala studiu interpretace italské a francouzské barokní hudby.
V roce 2020 nastudovala roli Zuzanky (Figarova svatba) pro Slezské divadlo Opava a roli Cleopatry v opeře Giulio Caesare G. F. Händla v dobovém provedení v barokním divadle Český Krumlov. V roce 2019 vystoupila v roli Amora v opeře Paris a Helena (Gluck) se souborem Barocco sempre giovane na scéně amfiteátru na zámku v Nových Hradech v rámci festivalu Smetanova Litomyšl. Dále jako Šárka se souborem Musica Florea v opeře A. Vivaldiho Praga nascente da Libussa e Premislao, v barokním divadle Český Krumlov jako Creusa v novodobé premiéře opery Demofoonte. (J. A. Haase).
V roce 2018 se představila jako Amor v opeře Paris a Helena (Gluck) na festivalu Zlatá Pecka se souborem L’Armonia Terrena. V roce 2017 debutovala rolí Dido v opeře Antonia Boroniho La Didone na scéně barokního divadla v Českém Krumlově. V roce 2018 se představila v roli Illisy v novodobé premiéře opery Antonia Giannettiniho L´ingresso alla gioventù di Claudio Nerone.
Pro Komorní operu Praha nastudovala roli Paminy v opeře Kouzelná flétna (W. A. Mozart) a roli Spánkové víly v Perníkové chaloupce (E. Humperdinck), které s úspěchem provádí na pravidelných turné po Německu a Švýcarsku až do současnosti.
V roce 2018 natočila s ansáblem Musica Florea CD s hudbou českého autora Jana Anselma Fridricha, v roce 2016 pro Braunensis Art album písní Jakuba Jana Ryby, roku 2012 pro nahrávací společnost Navona Records s Filharmonií Olomouc pod vedením Petera Vronského album s hudbou Sergia Cervettiho NAZCA.
Milan Al-Ashhab
Absolvoval hru na housle na Konzervatoři v Teplicích (ve třídě prof. Květoslavy Hasilové) a pražské Akademii múzických umění (třída prof. Ivana Štrause). Od roku 2019 pokračuje ve studiích (pod vedením prof. Petera Schuhmayera) na vídeňské Univesität für Musik und Darstellende Kunst.
Milan Al-Ashhab zvítězil na prestižní Mezinárodní houslové soutěži Fritze Kreislera ve Vídni (2018), dále je vítězem soutěže New York Concert Artists and Associates Worldwide Debut Audition (New York, 2018) a laureátem Čajkovského soutěže v Moskvě (2019). První místa obdržel i na Mezinárodní houslové soutěži Georga Philippa Telemanna v Poznani (2007) a Mezinárodní houslové soutěži Jaroslava Kociana v Ústí nad Orlicí (2006). Je držitelem ceny Classic Prague Awards 2018 (kategorie Talent roku), ocenění Osobnost Ústeckého kraje za rok 2018 v oblasti kultury, Ceny Bauše Ruysové, Ceny Josefa Hlávky atd.
Vystupoval za doprovodu mnoha českých i zahraničních orchestrů (ORF Radio-Symphonieorchester Wien, Česká filharmonie, Moskevský symfonický orchestr, Hofer Symphoniker, L‘armonia terrena atd.). Pravidelně účinkuje na celovečerních koncertech s předním českým klavíristou a skladatelem Adamem Skoumalem (spolu se představili na recitálech v Berlínské filharmonii, v Merkin Hall v New Yorku, ve vídeňském Musikvereinu atd.)
Rovněž se zúčastnil mistrovských kurzů u slavných osobností, jakými jsou např. Pinchas Zukerman, Gábor Takács-Nagy, Hagai Shaham, Shlomo Mintz nebo Ida Haendelová.
Hraje na nástroj legendárního houslaře Nicoly Amatiho (Cremona, 1662), který mu zapůjčila švýcarská organizace Maggini-Stiftung.
Lukáš Klánský patří k předním českým klavíristům. Je vyhledávaný jako sólista i komorní hráč. Na klavír začal hrát v pěti letech pod vedením R. Učňové na Hudební škole hl. m. Prahy, Pražskou konzervatoř vystudoval pod vedením prof. Evy Boguniové a HAMU v Praze ve třídě svého otce, prof. Ivana Klánského. Tam také získal doktorát prací o klavírním díle J. V. H. Voříška, jehož je propagátorem. Dirigování studoval na pražské konzervatoři ve třídě prof. Miriam Němcové a prof. Hynka Farkače a na HAMU ve třidách doc. Tomáše Koutníka a prof. Leoše Svárovského.
Jako člen Lobkowicz tria získal se svými kolegy Janem Mráčkem a Ivanem Vokáčem v roce 2014 první cenu a cenu publika na soutěži Johannese Brahmse v Pörtschachu. Od té doby tento soubor vystoupil na nejvýznamnějších festivalech v ČR, ale i na zahraničních pódiích. S Janem Mráčkem, koncertním mistrem České filharmonie, vystoupil na Ankara music Festival, Festival Laggo Maggiore Musica, Kammermusik um halb acht v Basileji, Nafplio festival, v lednu 2020 pak v berlínském Konzerthausu. V roce 2018 získal 2. cenu na Hans von Büllow-Wettbewerb v oboru dirigování od klavíru. Této specifické disciplíně se v poslední době intenzivně věnuje. S Komorní filharmonií Pardubice natáčí v dvojroli sólisty i dirigenta klavírní koncerty W. A. Mozarta.
Pedagogicky působí na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města v Praze a od roku 2018 také na HAMU v Praze. Přednášel na Klavírních sobotách v Brně a v rámci festivalu Gradus ad Parnassum v Ostravě. V roce 2015 vyučoval v rámci programu Erasmus na Hudební akademii v La Coruni.