5. ABONENTNÍ KONCERT – čtvrtek 24. února 2022

Světové operní árie a dueta
Daniel Matoušek - tenor
Lukáš Hacek – baryton
Zdeněk Klauda – klavírní doprovod

Program:

S. RACHMANINOV
Preludium cis moll, op. 3, č. 2
Zdeněk Klauda

V. BELLINI: I PURITANI
„Or dove fuggo mai? Ah! Per sempre Io ti perdei“ (Ricardo)
Lukáš Hacek

G. DONIZETTI: LA FILLE DU RÉGIMENT
„Ah mes amis“ (Tonio)
Daniel Matoušek

A. THOMAS: HAMLET
„Oh vin, dissipe la triestesse“ (Hamlet)
Lukáš Hacek

G. BIZET: LOVCI PEREL
„Je crois entendre encore“ (Nadir)
Daniel Matoušek

„Au fond du temple saint“ (Nadir&Zurga)
Daniel Matoušek a Lukáš Hacek

F. CHOPIN
Nocturno f moll, op. 55, č. 1
Zdeněk Klauda

G. ROSSINI: IL BARBIERE DI SEVIGLIA
„Largo al factotum“ (Figaro)
Lukáš Hacek

G. DONIZETTI:L´ELISIR D´AMORE
„Una furtiva lagrima“ (Nemorino)
Daniel Matoušek

„Ai perigli della guerra...Venti scudi“ (Nemorino&Belcore)
Daniel Matoušek a Lukáš Hacek

G. PUCCINI: LA BOHÈME
„In un coupé?...O Mimi tu piu non torni“(Marcello&Rodolfo)
Lukáš Hacek a Daniel Matoušek

Daniel Matoušek
DANIEL MATOUŠEK – tenor
Pochází z Ústí nad Labem. Je absolventem mistrovských kurzů „EMA masterclass“ (Evropské hudební akademie) pod vedením dirigenta Wolfganga Scheidta a mistrovských kurzů Carangelo Belcanto Academy masterclass v Cornudě (IT). Studijně spolupracoval s tenoristou Janem Vacíkem, s tenoristou Antoniem Carangelem a Jarmilou Chaloupkovou.
V roce 2013 zpíval své první studentské představení v Janáčkových Příhodách Lišky Bystroušky roli Komár/Rechtor s Universitou Britské Kolumbie, jako jediný Čech v obsazení. V témže roce debutoval v Divadle J. K. Tyla v Plzni v Kouzelné flétně v roli Tamina a v následujícím roce měl svůj debut v Národním divadle v Praze v Příhodách Lišky Bystroušky Leoše Janáčka v inscenaci Ondřeje Havelky.
V roce 2018 hostoval jako Tamino v Severočeském divadle Ústí nad Labem, poté jako Leoš Janáček v Zápisníku zmizelého v DJKT v Plzni, dále debutoval v open air produkci Rusalky společnosti RUN OPERUN na Festivalu Povaleč 2018 a v koncertním provedení Cosí fan tutte a spolupracoval na mastreclass s Evou Randovou pod vedením Norberta Baxy (Evropská hudební akademie). V muzikálové produkci Fantoma opery v GoJa Music Hall ztváril roli Ubalda Piangiho. V Divadle F. X. Šaldy v Liberci hostoval v inscenaci La Cenerentola francouzské režisérky, kde debutoval v roli Don Ramiro.

V roce 2019 premiéroval v Národním divadlem Praha v inscenaci Láska ke třem pomerančům, hostoval v Opernhaus Magdeburg jako Tamino, zúčastnil se festivalu iSING v Číně, kde byl vybrán z 2500 zpěváků z celého světa a se světovými dirigenty a korepetitory připravil 2 představení, 6 koncertů a 2 televizní natáčení. V sezóně 2019/2020 hostuje v premiérách v Moravském divadle Olomouc v Mam´zelle Nitouche v roli Fernanda de Champlatreux, v Bizetově opeře Lovci perel jako Nadir, v operetě Cornevillské zvonky a v opeře Fidelio jako Jaquino. V létě 2020 v rámci německého turné bude debutovat jako Alfredo v La Traviatě, Don Ramiro v Popelce a v červenci 2020 bude debutovat jako Tonio v opeře Dcera Pluku v Jihoafrickém hlavním městě Pretoria.

Lukáš Hacek
LUKÁŠ HACEK - baryton
Lukáš Hacek se narodil v Čadci na Slovensku. Studoval zpěv na Konzervatoři Jana Levoslava Belly v Banské Bystrici a poté na Janáčkově akademii múzických umění v Brně u sopranistky Natálie Romanové-Achaladze. V roce 2014 zpíval a hrál ve filmu Marguerite o zpěvačce Florence Foster Jenkins francouzského režiséra Xaviera Giannoliho. Věnuje se také skladatelské a aranžérské činnosti. Aktivně spolupracuje s Českým rozhlasem – podílel se na realizaci nahrávky českého barokního oratoria Sancti Joannis Nepomuceni skladatele Antona Neumanna a nahrál písňové cykly „Sechs einfache Lieder“ E. W. Korngolda a "Písně Závišovy" Rudolfa Frimla. V červnu 2015 účinkoval jako laureát Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech na festivalu Hudba tisíců - Mahler 2015 s Komorní filharmonií Pardubice a s dirigentem Petrem Altrichterem.
Od sezóny 2015/16 hostuje v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v inscenaci opery Tři přání B. Martinů a v Národním divadle v Brně v inscenaci režiséra J. A. Pitínského Otvírání studánek Alfréda Radoka. Zpíval ve slavné Mass Leonarda Bernsteina v režii bratrů Cabanových a v uvedení oratoria Saul G. F. Händla v pražském Rudolfinu vedle sólistů, jakými jsou kontratenorista Andreas Scholl a Adam Plachetka. S oblibou se věnuje koncertní činnosti a interpretaci písňové tvorby skladatelů, jako jsou Jean Sibelius, George Enescu, Giuseppe Martucci, Vítězslav Novák, Antonín Dvořák, Mikuláš Schneider-Trnavský, Tibor Andrašovan, Pavel Haas, Gustav Mahler a další. V roce 2018 uvedl ve světové premiéře cyklus písní Viktora Merze "Sechs Gedichte" op. 18 z „Šibeničních písní" Christiana Morgensterna z první poloviny 30. let 20. století. Na hudebním festivalu Zlatá Pecka Chrudim 2019 ztvárnil roli Lovce a Hajného v koncertním uvedení Dvořákovy opery Rusalka a také se představil ve scénickém zpracování již zmiňovaného oratoria Saul na Hudebním festivalu Znojmo.
Zdeněk Klauda
ZDENĚK KLAUDA - klavír
Zdeněk Klauda se od dětství věnoval skladbě, hře na klavír a na flétnu. Soustavné skladatelské školení získal během studia na Hudebním gymnáziu Jana Nerudy pod vedením prof. Miroslava Kubičky, kde zároveň studoval i hru na flétnu u prof. Vladislava Paulíka a klavír u prof. Dináry Souleimannové.
Po absolutoriu gymnázia vyměnil flétnu za taktovku a začal studovat obor dirigování u prof. Hynka Farkače. V roce 2005 dokončil svá studia na pražské Akademii múzických umění. Od té doby je ve stálém angažmá v Národním divadle v Praze (v současné době jako asistent dirigenta a vedoucí hudební přípravy). Jako skladatel publikuje mimo jiné u amerického nakladatelství „Alliancepublications, Inc.“
V roce 2008 byl přizván k nastudování Dvořákovy Rusalky v rámci festivalu SalzburgerFestspiele. Od té doby je pravidelně zván do prestižních evropských operních domů BayerischeStaatsoper Mnichov, Opera Valencia či Opera National de Paris. V roce 2012 se podílel na hudebním nastudování Janáčkových Příhod lišky Bystroušky pro legendární festival v Glyndebourne a v další sezóně pak Mozartovy Figarovy svatby tamtéž. V roce 2015 byl přizván k hudebnímu nastudování Janáčkovy Jenůfy a Rusalky Antonína Dvořáka v hannoverské Staatsoper.

V roce 2012 získal 3. cenu na dirigentské soutěži v Rumunsku. Jako asistent spolupracoval mezi jinými s dirigenty, jako jsou Franz Welser-Möst, KyrilPetrenko, Vladimir Jurowski nebo Tomáš Netopil.
V roce 2014 založil komorní orchestr L'ArmoniaTerrena, který se specializuje na uvádění nově objevených skladeb českého klasicismu. Orchestr zahájil svojí činnost spoluprácí se Simonou Šaturovou natočením CD DECADE. Album Myslivečkových a Mozartových operních árií bylo vysoce oceněno v prestižním hudebním magazínu Diapason.