Sylvie Schelingerová – flétna
Matouš Zukal – klavír
Program:
Bohuslav Martinů (1890–1959)
Sonáta pro flétnu a klavír, H. 306
Allegro moderato
Adagio
Allegro poco moderato
Albert Roussel (1869–1937)
Joueurs de Flûte pro flétnu a klavír, op. 27
Pan, Tityre, Krishna, Monsieur de la Péjaudie
Francis Poulenc (1899–1963)
Sonáta pro flétnu a klavír, op. 164
Allegro malincolico
Cantilena
Presto giocoso
Claude Debussy (1862–1918)
Preludia pro klavír, II. řada (výběr)
La Puerta del Vino, Ondine, Feux d'artifice
Philippe Gaubert (1879–1941)
Nocturne et Allegro scherzando pro flétnu a klavír
Georges Bizet (1838–1875) / François Borne / (1840–1920)
Brilantní fantazie na motivy z opery Carmen pro flétnu a klavír
Sylvie Schelingerová (*1993) je absolventkou Fakulty umění Ostravské univerzity,
kde studovala u prof. Jana Ostrého. V rámci studia se zúčastnila stáží na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien ve třídě prof. Hansgeorga Schmeisera a na Hochschule für Musik Würzburg ve třídě prof. Christiny Fassbender. Za své největší soutěžní úspěchy považuje 1. cenu z Mezinárodní soutěže Friedricha Kuhlau v Německu, 2. cenu a titul laureáta na soutěži Nadace Bohuslava Martinů a cenu za nejlepší interpretaci Sonáty pro flétnu a klavír Bohuslava Martinů na soutěži Pražské jaro 2019. V letech 2016-2018 byla členkou orchestrální akademie České filharmonie a zároveň PKF-Prague Philharmonia a do obou orchestrů je nadále zvána ke spolupráci. Od roku 2020 působí na pozici 1. flétny v Severočeské filharmonii Teplice. V minulém roce se podílela na natáčení CD se skladbami Pavla Vranického s novodobou premiérou jeho Koncertantní symfonie pro flétnu a hoboj v podání Viléma Veverky a Wranitzky Kapelle. Sólově vystoupila s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Státní filharmonií Košice, Severočeskou filharmonií Teplice, Talichovou komorní filharmonií a orchestrem Virtuosi di Praga, s dirigenty Kasparem Zehnderem, Stanislavem Vavřínkem, Petrem Vronským a dalšími. Pravidelně natáčí pro Český rozhlas, v současnosti zejména skladby pro flétnu českých soudobých autorů v rámci svého doktorského studia.
Matouš Zukal (*1998) začal hrát na klavír v sedmi letech. Studoval na Gymnáziu a Hudební škole hl. m. Prahy u Jitky Němcové a na Pražské konzervatoři ve třídě Iva Kahánka. V současné době pokračuje ve studiu u téhož profesora na Akademii múzických umění v Praze.
V minulém roce se stal laureátem mezinárodní soutěže Pražské jaro, v níž získal 2. cenu, Cenu Nadace Gideona Kleina a Cenu Českých center. Řadu ocenění v klavírních soutěžích získal již během studia (Virtuosi per musica di pianoforte, Broumovská klávesa), třikrát se stal laureátem Mladého klavíru Pražské konzervatoře. V roce 2019 zvítězil v soutěži Nadace Bohuslava Martinů, v níž také obdržel Cenu pro nejlepšího účastníka, Cenu za nejlepší interpretaci skladby B. Martinů a Cenu Zorky a Jaroslava Zichových. V roce 2020 účinkoval na festivalu Dvořákova Praha, kde se podílel na provedení kompletního klavírního díla Antonína Dvořáka v rámci klavírního maratonu. V říjnu loňského roku hrál v pražském Rudolfinu na festivalu Mladá Praha Beethovenův Klavírní koncert č. 4 s Komorní filharmonií Pardubice.
Matouš Zukal je členem Akademie komorní hudby pod vedením violoncellisty Tomáše Jamníka, se kterou pravidelně vystupuje na koncertech a významných festivalech (např. Styriarte Graz 2021).
Již od dětství se aktivně účastní mistrovských kurzů a konzultuje u významných osobností, jako sir András Schiff, Lukáš Vondráček, Boris Giltburg, Francesco Piemontesi a další. V letech 2016, 2018 a 2019 absolvoval mistrovské kurzy v norském Bergenu pod vedením Jiřího Hlinky, Leif Ove Andsnese a dalších významných pedagogů. V roce 2021 byl Matouš vybrán jako stipendista International Music Academy v Lichtenštejnsku do třídy Milany Chernyavské.